STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Var tog mina pengar vägen?
Publicerat: 2008-12-15, 18:12:08


När det gäller min relation till pengar är jag nog en "slösa-typ". Jag älskar att shoppa! Ett par skor, en tröja, ett armband eller vad som helst kan göra mig så glad!

Varje månad när min så kallade "lön" (låter bättre än aktivitetsstöd ;)) sätts in på kontot har jag nästan alltid samma tankar om hur pengarna ska användas vilket lyder ungefär såhär, "denna månaden ska jag spara lite pengar, inte handla så mycket" och så säger jag till mig själv att jag ska sätta in minst några hundralappar i ett sparkonto när nästa "lön" sedan kommer.

Det kan gå ett par, tre veckor och jag har inte rört ett öre, sedan råkar jag hänga med någon till ett shoppingcenter, bara för att titta lite då för min del, men så plötsligt står där ett par skor framför mig som jag riktigt kan se att det står "Elin" på. Såklart kan jag inte stå emot mitt otroliga sug (ja, det är verkligen otroligt) efter dessa skor och det slutar oftast med att jag går ifrån affären... med en kass i handen och 500 kronor fattigare.

Så kommer dagen då en ny "lön" anländer in på mitt konto och det är dags att sätta över de där hundralapparna till sparkontot som jag bestämt mig för att jag ska göra, problemet då är oftast att det inte finns så mycket pengar kvar att sätta över, så jag struntar i det istället och börjar tänka som jag gjorde när förra "lönen" kom, "denna månaden ska jag spara lite pengar, inte handla så mycket". Fortsättningen kan ni nog själv räkna ut hur den går. ;)

Visst, jag har kanske överdrivit lite, men i stort sett är det ungefär såhär jag fungerar, haha. Någon som känner igen sig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: