STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Borta bra...
Publicerat: 2009-04-26, 18:18:56


Då var man hemma igen efter en helg på Ronneby brunn tillsammans med Sofie, hade gärna stannat några dagar till. :) Har haft supermysigt och roligt! Tänkte lägga upp lite (mycket!) bilder nu och berätta om min helg på spa. :)

Halv tolv igår kom Sofie och hämtade mig, sedan bar det iväg till Ronneby. :)


Vi stannade vid Eko i Kristianstad och köpte lite godsaker - cashewnötter, tapaskex och små mazarin- och kladdkakor. :) Klockan två var vi framme vid Ronneby brunn och checkade in.



Därefter satte vi oss och åt massa kakor. Där var en jättestor kakbuffé med morotskaka, småkakor, kladdkaka, muffins, sockerbullar, kanelbullar och mycket mer där man bara kunde gå och ta hur mycket man ville! Morotskakan var så sjukt god! Åh!


Efter kakbuffén blev det bad i bubbelpoolen och badtunna och ångbastu. Sedan satte vi på oss träningskläder och stack ner till minigymmet och tränade en timme. ;) Efter träningen badade vi lite till!


När klockan var runt sju började vi fixa till oss lite och satte oss på balkongen och tog en passionsdrink som Sofie hade med ingredienser till. :)

Klockan åtta gick vi upp till restaurangen där vi först fick en välkomstdrink, därefter åt vi tvårätters. Skaldjurspaj med gravad lax till förrätt och basilikamarinerad fläskfilé med potatisgratäng till huvudrätt. Hur gott som helst! :)



Efter maten satte vi oss vid baren och tog vars en melon-cider och väntade på ett gäng killar som vi träffade tidigare under dagen, dom var där på svensexa. :) Jättetrevliga och roliga var dom så det blev lite förfest tillsammans med dom sedan gick vi ner till nattklubben som fanns där på stället. :)


Somnade nog vid halv fyra inatt och gick upp klockan sju i morse, så det blev inte så många timmars sömn men vi var ändå hyffsat pigga. Frukostbuffén var gigantisk och det fanns allt möjligt gott vilket ledde till att man åt lite mer än vad man egentligen orkade! ;) Men, det är så det ska vara!


När klockan blev nio öppnade spaet så då gick vi ner badade en timme, sen var det dags för Aquabike. :) Man använde typ en lång "stolpe" (fast mjuk, flytande) med en klump i ena änden som man satte mellan benen, och i den andra änden var där en klump med "styre". Sedan flöt man runt på den och trampade runt precis som när man cyklar, grymt roligt och ansträngande! :) Riktigt synd att det inte finns något sånt här.


Har haft superdupermegaroligt! Inte ofta man gör något sådant här så det kändes riktigt spännande och annorlunda. Hade det inte varit så dyrt hade jag bokat samma paket nästa helg också, haha. ;) Men man får väl vänta ett tag till, tyvärr, hihi.

Just nu sitter jag och Emma ute på altanen och väntar på att grillspetten ska bli klara! :) Nu blev det mycket text här, men vi hörs kanske senare eller imorgon bitti. :)




Kommentarer
Postat av: Tina

Men gud vad härligt det verkar, jag är bara LITE avundsjuk!!

Du har säkert skrivit om dom förut men dina solglasögon! Var har du hittat dom. Skitläckra ju jag vill ha!!

2009-04-26, 20:28:22
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Tina

sv: Va näää de jag visade ser inte ut så väl? Måste in på Lindex imorn iallafall.



Gratis är alltid trevligt! :0)

2009-04-26, 20:49:33
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som en perfekt helg ju! :) Hade varit kul att hitta på något sånt någon gång. Men jag skulle vilja ha lite mer massage och behandlingar! :P



Hoppas du får en bra dag på jobbet i morgon. Kram och god natt från soffan. ;)

2009-04-27, 00:31:48
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter som en underbar helg!

Inte alls avundsjuk, nejdå :-p

2009-04-27, 06:55:32
URL: http://camillalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: