STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Motivation, var är du?
Publicerat: 2009-04-13, 19:08:33


Ja det där med motivation kan vara svårt när det gäller träning. Vissa dagar känner man sig jättepeppad och andra vill man bara ligga kvar i soffan och slappa. För att undvika det har jag några tips som jag själv tycker är bra. Kanske har ni redan hört dom innan, men det är också dom jag vet funkar...


1. För det första brukar jag göra upp ett schema varje vecka för vad och när jag ska träna. Antingen skriver man upp det på ett papper eller så memorerar man i huvudet bara som jag brukar göra.

Det är lättare att ta sig till träningen och vara motiverad när man redan på morgonen vet och är inställd på vad och hur dags man ska träna. Eftersom man vet det kan man också planera sina måltider lite så att man inte äter precis innan träning, utan helst mellan 1,5-2 timmar innan.

2. Variera din träning, som alla säkert hört förr. Ut och jogga en dag, spinna den andra, promenera den tredje osv. Det är ju inte bara bra för motivationen utan även fysiskt, då man tränar olika muskler vid olika träningsformer.

3. Använd kläder som du känner dig bekväm och snygg i, det gör träningen sååå mycket roligare! Ibland är det bara det lilla som ska till. ;)

4. Träna med en kompis. Om man har svårt för att följa sitt schema så gör upp ett tillsammans med en kompis, då kan man peppa varandra ifall den ena känner sig nere.

5. När du tränar själv, lyssna på musik som ger dig energi och gör dig peppad! Musik gör att man klarar och orkar så mycket mer!


En annan sak som inte direkt är något tips men en sak att tänka på är, att när man tränat ett tag och börjar märka resultat, det är då det börjar kännas roligt och också då man får motivation till att fortsätta träna, fortsätta att bli bättre, starkare, snabbare, uthålligare och allt vad det heter. :) Resultat ger en sådan otrolig kick!

Och sist men inte minst, man måste tro för att lyckas, utan vilja funkar inget.


 


Ser ni viljan i min blick?! ;)



Kommentarer
Postat av: emma

en fråga bara om det där topblogarea.se när jag loggar in där, så står det de där med uppdatera blogg, det har jag gjort men ska man bli godkänd eller nåt först? för jag kan inte se statistik och sånt nu på den sidan:p

2009-04-13, 19:13:44
URL: http://emmamargaretaa.blogg.se/
Postat av: Tobias Å

jo det tycker ja du är.

har försökt hur länge som helst o fixa till min, men de blir bara skit så får stå ut me den ja har =)



haha jo det har ja ju läst hehe.

tänk om ja bara hade haft så lätt för o motivera mig själv till o städa haha :) haha.



hoppas kvällen blir underbar o bye the way. du är snygg när du tränar haha.



kramen



2009-04-13, 21:50:38
URL: http://doffnot.webblogg.se/
Postat av: Emma

Tack för tipsen! Det lät vettigt. Får tänka på det så man inte slöar till sig för mycket! ;)



Kram och god natt fina syster!

2009-04-13, 22:24:58
URL: http://xiaomei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: