STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Angående...
Publicerat: 2009-02-22, 18:48:38


... mitt inlägg tidigare idag. Jag skrev ju att vi friterade banan och ananas igår, och det luktade PRECIS som vid munk-stånden som finns på marknader!

Och, på tal om marknader då, så kom jag att tänka på en sak igårkväll innan jag skulle sova, är det bara vi i södra Sverige som håller på med sådant eller? Alltså ni vet riktiga marknader, med en massa stånd, och här pratar vi inte om typ tio stånd utan flera hundra! Stånd som har allt från godis till kläder till smycken till djurgrejer till leksaker till... ja ni fattar!

Här där jag bor har vi en sådan stor marknad (Sjöbo Marknad) en gång om året och det är den näst-största marknaden i Sverige (önskar att jag hade en bild för att visa hur STORT det är!). Det kan låta ganska töntigt, men när jag tänker efter är det faktiskt en av höjdpunkterna på året. Marknad = sommar!

Det är faktiskt hur mysigt som helst att gå runt med ett gäng vänner på marknaden och det är en himla gemenskap och en otrolig stämning. Man går bara runt och tittar i alla stånden, på barnen som åker karuseller (eller rent av åker själv ;)) och titt som tätt träffar man på någon gammal vän som man annars aldrig träffar och på kvällarna är det i Folkets Park som alla ungdomar håller hus. :)

Så, ni som bor ovanför södra Sverige, har ni också sådana marknader eller är det bara vi "bondar" (som många vill kalla oss Skåningar för), som har sånt? :)
Hade varit kul att veta...


Tänk er detta gånger 10!


Jag och Suzze hemma hos henne innan Sjöbo marknad 2007.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; haha jah! ;D

2009-02-22, 19:40:57
URL: http://amandajennyfrida.blogg.se/
Postat av: sanna

åh tack, vilken fin blogg du har :)

2009-02-22, 20:13:12
URL: http://smulltrie.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Vilken söt blogg du har!

2009-02-22, 20:28:56
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Beauty By Beata

Jag älskar marknader och den där var inte dåligt stor!

2009-02-22, 21:25:30
URL: http://beatas.blogg.se/
Postat av: MARILENA

Sv: ja visst är de :D Älskar färgen, inte bara som nagellack de passar typ i allt :)

2009-02-22, 21:33:19
URL: http://marilena.blogg.se/
Postat av: SOMMAR (skit) UNGARNA!

Har du någon fobi? Svara gärna på Dagens Fråga sötis! :) Ha en bra dag! KRAMAR PÅ DIG! :)

2009-02-23, 10:02:26
URL: http://sommarungarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjöbo marknad är skit stort!

2009-02-23, 15:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: