STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Rhodos, del 2
Publicerat: 2009-06-10, 16:08:35


Efter måndagskvällen då vi var ute och festade loss på bargatan i olika nattklubbar blev det en ganska lugn tisdag med sol och bad på dagen och shopping på kvällen.

Vi åkte in till Rhodos stad för att shoppa men eftersom vi var där ganska sent hade många butiker redan stängt. Inne i Rhodos stad stängde nämligen de flesta butikerna vid 21.00. Så vi bestämde oss för att ta en taxi till Gamla stan istället, och det är ett ställe man inte får missa att besöka om man åker till Rhodos!


Inne i en stor "borg" fanns massor med små butiker/stånd längs gatorna och det fanns torg med restauranger och barer. Sjukt mysigt!

Butikerna där stängde inte förrän 23.00 så det var mörkt när vi gick där, men det var också det som gjorde det extra mysigt!

I butikerna såldes allt från väskor, skor, smycken, kläder, solglasögon, souvenirer och massa småsaker. Det mesta där var ganska billigt och om man vill kan man ju pruta också, men det kändes knappt lönt. :) Dessa små butiker fanns inte bara i Gamla stan utan de fanns överallt längs gatorna även på andra ställen på Rhodos. :)

Jag tyckte inte där fanns jättemycket fina kläder att shoppa, men allt annat som skor, sjalar, väskor, smycken och solglasögon fanns där gott om! :)



I gamla stan blev det mest lite småshopping. I en butik köpte jag en navelpiercing och då fick alla vars en liten börs gratis med olika bilder på. Snällt! :) Köpte också ett flätat läderarmband och ett annat armband för 2 respektive 4 Euro. :) Billigt och bra!



Nu ska jag äta och byta om till träningskläder, därefter hem till Suzze och fira henne som fyller 20 år idag, GRATTIS! :D
Rhodos, del 3 kommer imorgon! ;)



Kommentarer
Postat av: maria

så mysigt det såg ut i gamla stan=) snyggt läderarmband me=) ska bli kul o se del 3 =)

2009-06-10, 21:37:26
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: