STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Så mycket lite smink kan göra..
Publicerat: 2009-03-10, 18:33:23


Fick en kommentar igår om att min hy såg så fin ut på bilder, om jag var född med perfekt hy eller om jag hade några hemligheter! :) Och jag har varken perfekt hy eller några hemligheter. Därför tänkte jag visa er steg för steg vad jag använder för smink och hur det ser ut innan och efter. Det gör verkligen stor skillnad med lite foundation.. ja, ni ser ju själv. ;)


Helt utan smink, trött och glåmig. ;)


Här har jag lagt på foundation, som jag brukar lägga på med hjälp av en svamp. Jag använder mig av Loréals Infallible foundation.



Under ögonen, på näsvingarna och på röda prickar (om man har det) använder jag en concealer i samma märke och serie som foundationen.



Rouget jag använder är från Make Up Store och heter "Posh", borsten är en billig puderborste från Åhléns, tycker den funkar utmärkt!



Därefter tar jag på lite puder på haka, näsa, panna och lite under ögonen och på ögonlocken. Pudret kommer från MaxFactor och är i nyansen 05 Sand.



Därefter är det dags för ögonen. Använder en gel-eyeliner från FACE som jag tar på med hjälp av en liten pensel!



Och sist men inte minst så böjer jag ögonfransarna, pudrar på lite puder på fransarna för att få mer volym och därefter tar jag på mascara. Denna gången använde jag MaxFactor Masterpiece!



Kommentarer
Postat av: caroline

Snyggt du sminkar mig! Jag tycker att det blir stor skillnad när jag sminkar mig, men sen hör man andra säga att jag ser likadan ut utan smink som med.. haha.

2009-03-10, 19:41:40
URL: http://ccaarolines.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja där ser man!

Men du har väldigt fin hy utan smink också. :0)

2009-03-10, 19:58:08
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul med serie! Kan du inte prova att sminka mig så någon gång? ;) Hade varit kul att se hur det blev. Kanske man ska skaffa något sånt, om det funkar på mig som är lite mer torr. ;) Natti natti! (L)

2009-03-10, 21:27:35
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Veronica

Snyggt! Men du har fin hy utan också! :D



Kram!

2009-03-10, 23:04:21
URL: http://meandmycloset.blogg.se/
Postat av: Luisa

jaha vad bra att du rekomenderade den där jag var så nära att köpa den förra veckan men gjorde inte det! har så svårt för att hitta min rätta färg! =(



men den var juh på rea så jag kanske borde prova ändå! är så dåligt på sånt döra har hört att man får jäte mkt finnar av foundation! Och att man lätt blir beroende av att använda sånt! så får se om jag sak böjra med det eller inte! =)



hur har din dag varit idag? Puss =)

2009-03-11, 00:42:57
URL: http://fernanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: