STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Chocolate Chip Brownies
Publicerat: 2011-02-24, 13:42:38




Sånt här sysslar jag med på mitt examensarbete, haha. Nejdå, har faktiskt varit hyfsat flitig och skrivit en del sedan i måndags. Denna ska jag bjuda på mina fina klasskompisar imorgon! Fredagsfika! Här är receptet för dom som vill ha:


Ingredienser
Brownie:
115g smör
115g mörk choklad
300g strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg
115g vetemjöl
2 msk kakao
100g hackad vit choklad

Glasyr:
50g smör eller margarin
3 msk kaffe eller vatten
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl florsocker


Beskrivning
Brownie:
1. Smält smöret och den mörka chokladen i kastrull.
2. Rör ned socker, vaniljsocker och salt.
3. Tillsätt äggen och rör försiktigt ihop smeten.
4. Sikta ned mjöl samt kakao och rör i den hackade vita chokladen.
5. Bred ut smeten över en smord mindre plåt, ca 20x30cm.
6. Grädda i mitten av ugnen i 180°c, ca 25-30 min.
7. Låt svalna innan du brer på glasyren.

Glasyr:
1. Smält smör eller margarin.
2. Rör ihop med kaffe/vatten, kakao, vaniljsocker och florsocker till en jämn smet.

3. Bred på kakan!



Kommentarer
Postat av: b

Ser jäkligt gott ut :)



Kör du någon löpning nu i kylan?



2011-02-24, 15:35:27
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: maria

gud så gott!! måste testas!=)

2011-02-27, 22:44:03
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: