STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Högintensiv intervallträning
Publicerat: 2009-02-24, 14:22:48


Har precis utfört min första högintensiva intervallträning (=HIIT). Med det menas att man först värmer upp i 10 minuter med att gå/småjogga, därefter ger man allt i ca. 15-30 sekunder och efter det vilar man aktivt i ca. 2 minuter, dvs gå eller cykla beroende på vilken sorts träning man utför.

Det var faktiskt rätt kul och tiden gick fort pga. intervallerna! Något jag rekommenderar! Dock är det väldigt intensivt (vilket hörs på namnet) och det är nog inget man ska prova som ett "första träningspass", det krävs nog att man har lite kondition eller träning bakom sig. Som nybörjare kan man jogga i intervallerna istället för att kuta! :)

Någon som testat det? :)





Kommentarer
Postat av: Nina - This is who I am

ha en bra dag sötnos!



kramis

2009-02-24, 15:30:50
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja verkligen.

2009-02-24, 16:09:23
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Låter bra =)



Kram

2009-02-24, 16:27:02
URL: http://natni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: