STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Ge mig lön så jobbar jag!
Publicerat: 2009-05-11, 21:49:08


Hej på er! :)

Hoppas allt är bra med er, med mig är det superbra! :)
Tiden gick ganska snabbt på praktiken idag, en del att göra. Dock blev jag lite irriterad på chefen (hoppas inte hon råkar hitta hit, hihi). Egentligen skulle jag praktiserat i lördags nämligen, men eftersom min syster skulle komma och jag skulle iväg till Malmö vid halv 5, bad jag om att få ledigt, då blev hon jättesur på mig och frågade vad jag höll på med eftersom jag redan varit ledig två dagar förra veckan (helt enligt schemat som HON satt ihop till mig). Erbjöd t.o.m att praktisera en annan lördag, men nää det hjälpte tydligen inte.

Jag fick ledigt ändå, men idag tog hon upp det igen, och sa att det hade varit värsta kaos i butiken i lördags och menade på att det var för att jag inte var där. För det första ska jag inte ersätta någon annan, jag är där för att lära mig bara! För det andra kunde hon ju bett mig hoppa in och jobba (med lön) ifall det nu var så krisigt! Usch så sur jag blir... snacka om att hon utnyttjar gratis arbetskraft!

Nu har jag fått ur mig lite irritation och ska hoppa in i duschen, det blev träning (45 min muskelpass) efter praktiken, sen hem och äta och nu sitter jag i soffan, får inte tummen loss att gå och duscha och lägga mig, men nu så! ;) Imorgon hoppas jag på ett trevligt samtal och kanske en liten bästis som tittar inom Sisters, hihi. :)

Natti natti!

    Sofie och jag på bussen i lördags, på väg till Malmö och party. :)



Kommentarer
Postat av: maria l

nej gud va fräckt gjort utav henne o göra så!!!! ja arbetsgivarna idag har ju inte råd att anställa folk så istället utnyttjar det såna som du som praktiserar eller sätter in folk från försäkringskassan som får försäkringspengar!!! billigt o bra för företaget alltså kostar det de ingenting!! så här gjorde mitt gamla arbete Kappahl har ju försökt komma tillbaka dit ett år nu men istället för att anställa mig som har erfarenheten och som då kostar lite mer att ta in så tar de in folk som går på bidrag! man ska gärna ställa upp o jobba men det skadar ju inte om man jobbar gratis sjukt men sant!!! hade jag varit du så hade jag bett henne fara o flyga för såhär uttnyttjas man inte!! och som du säger du är ju faktiskt där för att lära dig och ingenting annat!!! då skulle hon ju erbjudit dig riktigt jobb istället men se det är de för snåla med i dagens läge! och tro mig jag vet hur det går till ute i butikerna!!! hoppas det ordnar sig för dig iallafall!! kram!=)

2009-05-11, 23:38:18
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Tina

Va? Där gjorde hon helt fel. Precis som du säger så är du "utöver arbetslaget" och hon ska INTE räkna dig som anställd. Jag tycker dessutom att det verkar jättekonstigt att du skulle vara där en lördag, det får man enligt vad jag vet inte göra. Praktikanter ska schemaläggas må-fr och aldrig på OB-tid som efter kl 18:00 eller lö-sö.

Bra att du stog på dig iallafall. :)

2009-05-12, 10:33:17
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Jenna

Hej! Fin blogg :)



Allt bra med dig?

2009-05-13, 11:00:33
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: