STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Nyttiga äpple- och morotsmuffins
Publicerat: 2013-01-18, 23:58:00


 
Ikväll har jag haft min älskade Frida på besök. :) Gjorde proteinplättar och bakade nyttiga äpple- och morotsmuffins, målade naglarna och halvtittade på filmen It's complicated. :) Muffinsen blev riktigt goda, även om dom kanske inte ser så goda ut. ;) Men jag tänkte faktiskt dela med mig av receptet i alla fall. ;)
 
15-20 st

3 stora eller 4 mindre ägg
1 dl flytande honung
3 dl dinkelmjöl (vi använde fullkornsvetemjöl)
1 msk psylliumfrön
1/2 dl fiberberikade havregryn
3 tsk bakpulver
1 1/2 dl skivade äppeltärningar
1 dl grovt hackade mandlar (vi mixade istället så att det blev mer som mjöl)
1 1/2 tsk kardemumma
0,75 dl rapsolja
1 msk kanel
4 dl rivna morötter

Börja med att sätta ugnen på 200 grader.
Blanda samtliga av de torra ingredienserna i en bunke. Rör ordentligt så att bakpulvret blandas runt.
Blanda ägg, honung, olja, äppeltärningarna och de rivna morötterna i en annan bunke. Häll sedan över mjölblandningen i äggblandningen och blanda runt till en jämn smet.
Skeda upp smeten i muffinsformar och grädda i ugnen i cirka 15-20  minuter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: