STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Träning 23 augusti
Publicerat: 2009-08-23, 20:18:16



Hihi den här joggingrundan klarade jag ju finfint, orkade till och med göra 10x3 knäböj och 16x3 situps efteråt! Tummen upp! Kände av håll redan efter 15 minuter men jag fortsatte och det blev inte värre, så jag kunde springa hela rundan utan stopp. :) Det där med håll är svårt, tydligen vet man inte säkert varför man får det, men det står: "en hypotes är att diafragman som sitter som en skiljevägg mellan buken och bröstkorgen smärtar på grund av syrebrist.".

Därför
försöker jag få in så mycket luft jag kan i lungorna när jag börjar känna av håll, försöker andas in genom näsan och ut genom munnen för att få in ny, frisk luft. Jag brukar också spänna magen lite extra, och faktiskt så brukar det kännas lite bättre om man gör dessa grejerna. :) Den där andningen är faktiskt väldigt viktig att tänka på när man springer, ett tips! :)

Ett annat tips är David Guetta feat. Kelly Rowland - When love takes over. Superbra låt att träna till!

Tid: 41,27.
Medelpuls: 174.
Maxpuls: 186.
Kalorier: 480.



Kommentarer
Postat av: sanne

sv:tack,=)jag har snott den av en kompis hehe.

2009-08-23, 22:48:38
URL: http://stilista.devote.se
Postat av: maja

sv: det är ett gammalt halsband från gina tricot faktiskt :)

2009-08-23, 23:17:25
URL: http://majakaka.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Underbar låt att träna till! =) Bra tips för håll, de skall jag tänka på! =) kram

2009-08-24, 13:01:54
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Catrin

måste skaffa en sån där pulsklocka, super smart och peppande!

2009-08-24, 13:13:07
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Du föresten, de är Kelly Rowland.. inte Keri Hilson...=P

2009-08-24, 13:45:01
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: