STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Rhodos, del 1
Publicerat: 2009-06-09, 17:27:14


Nu tänkte jag berätta lite om Rhodos-resan, så dom som är intresserade av det kan ju fortsätta läsa, ni andra kan ju alltid kika på bilderna. ;)


För er som inte vet har jag bara åkt flyg en gång innan (tur och retur till Warzsawa förra våren), så bara det var ju lite extra spännande för mig. ;) Men det gick bra! Väl framme på Rhodos flygplats ställde vi oss för att ta resväskorna och såklart kom min resväska sist, efter en lång stund... snacka om att man blev lättad då!

Enligt SMHI skulle det vara cirka 22 grader varmt på Rhodos, så jag blev ganska positivt överraskad när jag kände värmen slå emot mig när vi gick ut från flygplatsen och såg termometern stå på 30 grader. Riktigt härligt! :) Johanna tyckte det var lite för varmt men jag tyckte det var alldeles perfekt!


Första kvällen blev lugn med lite sol och god mat på restaurang. :) På måndagen gick vi till stranden och stekte hela dagen. Eftersom vi bodde i Ixia var jag rädd att det skulle blåsa jättemycket, det ligger ju på den "blåsiga" sidan av Rhodos, men det var bara skönt faktiskt! Utan vindarna hade man nog inte klarat att ligga still en minut ens. :)

Hotellet/lägenheterna vi bodde i var över förväntan och jag, Johanna och Samantha bodde på andra våningen med balkong ut mot hotellets bar och restaurang, helt perfekt. :)

På måndagkvällen gjorde vi oss redo för utgång! Det blev förfest på vår balkong och sedan tog vi en taxi in till Rhodos stad till den så kallade "Bar-gatan".
Man kan inte säga annat än att det var sjukt! Det stod folk utanför varje bar som stoppade en och försökte få in oss på deras bar. Typ alla kom med erbjudandet "köp en drink, få en gratis, och en shot". Eftersom det var första kvällen vi var ute gick vi in på typ alla barer, vi ville ju testa allt, haha. :P Till slut hamnade vi på en nattklubb som hette Colorado, där det fanns flera våningar med olika sorters musik, sjukt roligt!

Hinner inte skriva mer nu, ska iväg och träna, del 2 kommer inom en snar framtid! ;)


Suzze, Samantha och jag utanför hotellet. På väg till bussen för att ta oss in till Rhodos stad och Bar-gatan. :)


Bar-gatan!

 




Kommentarer
Postat av: maria

såå kul med lite bilder!!=) vad fint där verkar vara!=) härligt!!!=) men hur var shoppingutbudet överlag tycker du? ser fram emot fler bilder! kram!=)

2009-06-10, 14:17:53
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: