STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Question 4
Publicerat: 2010-04-15, 11:36:45




Postat av: Anonym

Jag har ett jättestort problem, jag äter socker HELA tiden och jag lyckas aldrig få bort sockersuget! Jag tänker alltid att jag ska ta en frukt och ett glas vatten men istället trycker jag glass, kakor osv. Även efter jag tränat så vräker jag i mig, och jag blir verkligen inte av med det.
Har du några tips på hur man slutar äta onyttigheter? Beach 10 lixom..

 

Hej!
Hmm, jag tror att man måste ge sig tusan på det bara! Det gäller att verkligen vara motiverad. Jag har tyvärr inte så många fler bra tips mer än dom du själv sa, att ta ett glas vatten eller en frukt istället. Jag har läst att man ska äta regelbundet så man aldrig känner sig hungrig (det är då man ofta stoppar i sig massa onyttigt). Kanske man kan ta ett tuggummi eller läkerol eller något istället för glass och kakor? Sätt upp lappar som påminner dig om att du inte ska äta godis, och se till att det helt enkelt inte finns hemma! :P Lycka till! :)

HÄR är en bra artikel om 7 sockerfällor du kan undvika!




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Mmm det kan verkligen vara jättesvårt att bli av med sockersuget! Men jag kan säga av egen erfarenhet att det är inte alls lätt att sluta helt på en gång! Utan man kan till och börja med köpa mindre godis och hela tiden trappa ner det. Det känns som att det har större chans att funka. Sen kan man ha vissa dagar tex lördagen som man unnar sig nåt sött! Jag tror på den taktiken iaf! :)



http://colourblue.blogg.se

2010-04-15, 17:55:38
URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: sara killander

Nu blev jag sugen på godis! :S

2010-04-15, 20:03:27
URL: http://henneslillasyster.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Ohh jag känner igen mig så i det "Anonym" skriver...=/ Och nu när jag äntligen har fått in träningen som en rutin i vardagen så blir det ingen förändring pga mina dåliga matvanor...jag vet inte riktigt hur jag skall få bukt med det här! =S

2010-04-20, 21:53:45
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: