STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Morotsbullar
Publicerat: 2011-03-22, 18:13:00




Är inte nybakade bullar bland det godaste som finns? Idag bakade jag morotsbullar och dom blev supergoda! Känns bra att man kan äta dom med gott samvete eftersom dom typ bara innehåller nyttiga ingredienser. Här är receptet:


Ingredienser
50 g jäst
5 5 dl vatten, ca 37°
4 4 dl riven morot
2 2 tsk salt
250 250 g keso
1 1 msk rapsolja
4 4 dl grahamsmjöl
ca 15 Ca 15 dl vetemjöl special med fullkorn


Beskrivning
1.
Rör ut jästen med vattnet. Arbeta in övriga ingredienser, till sist så mycket vetemjöl att du får en smidig deg. Knåda noga, täck och jäs 30 minuter.

2. Värm ugnen till 225°. Knåda degen lätt på bakbordet. Rulla ut två längder, dela dem i bitar och forma till bullar. Ställ bullarna på en plåt med bakpapper och låt dem jäsa övertäckta i 20 minuter.

3. Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter. Låt svalna på galler.




Kommentarer
Postat av: Marie Svensson

Blev det smaskigt?!

Det ser ruggigt gott ut, funderar på ett bak! :)

2011-03-23, 08:38:54
Postat av: Elin

Dom blev faktiskt jättegoda! Ser lite torra ut men blev väldigt saftiga! :) Tycker du gör rätt i ett bak! ;)

2011-03-23, 08:58:52
URL: http://distinguish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: