STARTSIDA     ALLMÄNT     FOTO     TRÄNING     MAT & BAK     MODE     OUTFITS     GARDEROBEN     SKÖNHET     RESOR     INREDNING     




Semester
Publicerat: 2012-10-26, 06:04:29


Oj vad längesen jag bloggade. Hann inte ens "säga hejdå" innan jag stack på semester! ;) Befinner mig just nu på ett hotell precis utanför San Diego. Pacific Beach närmare bestämt. :) Bor precis vid strandpromenaden med utsikt över havet. Helt underbart fint är här! :) Försökte ladda upp bilder men det gick inte, så det får bli när jag kommer hem istället. :) Bodde på ett hotell i Santa Monica och ett i Beverly Hills innan detta som också var grymt bra. Imorgon kör vi vidare mot Las Vegas och stannar där till onsdag. Sedan fortsätter resan i Florida. Ska försöka uppdatera snart igen! ;)




Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är lite nyfiken på vad du är utbildad till, och vad ditt jobb liksom innebär. Vad kan man jobba med efter din utbildning? :)
Är själv i tankarna på att plugga vidare så letar kul tips :)

Svar: Jag är utbildad Visual Merchandiser och arbetar som detta på KappAhl. :) Det är samma som butikskommunikatör eller dekoratör, man har hand om allt det visuella i butiken. Hänger om på avdelningar, gör skyltfönster, klär skyltdockor, ser till att allt grafiskt kommer upp (affischer, fönsterdekaler m.m.). På KappAhl och i alla andra större kedjor finns ju ett koncept som man måste följa, så man får riktlinjer på hur det mesta ska se ut för att kunderna ska känna igen sig oavsett i vilken butik de är i. Men sedan ser ju planläggningen olika ut och varje butik, så man får ju ändå tänka mycket själv utefter sin egen butik, men så att man ändå följer konceptet. Det är väldigt mycket ansvar och ofta mycket att göra, men det är också det som är så roligt! Man lär sig hela tiden något nytt och man får nya utmaningar varje dag! :) Man kan ju även arbeta som detta som frilansare, sedan kan man jobba på mässor och bygga upp montrar, man kan arbeta på huvudkontor där man bestämmer hur allting ska se ut i butiker inför kommande kampanjer osv. Sedan kan man ju arbeta med homestyling eller som visual merchandiser i inredningsbutik. :)
Bara säg till om det är något mer du undrar över! :)
Elin Andersson

2012-11-11, 13:42:45
Postat av: Maria

Det låter ju himla roligt och utmanande liksom. Och detta pluggar man till på högskola eller? :)

Svar: Ja det är verkligen roligt! :) Nej, det är en yrkesutbildning. :) När jag pluggade var det en KY-utbildning i 2 år så jag fick det gratis, men nu kostar den och är bara i typ 1 år. Jag pluggade i Malmö, men det ska finnas en i Leksand också, vet inte om den kostar men den är liknande den utbildningen jag gick i alla fall. :)
Elin Andersson

2012-11-13, 11:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback







Hej och välkommen
till min blogg!

Elin heter jag. En tjej från
Skåne som är galen i vitt
och som älskar kläder
och inredning.
Arbetar som dekoratör på
KappAhl och när jag inte
arbetar pysslar jag med
bloggen, tränar och/eller
står i receptionen på Sjöbo
Fitnesscenter, umgås med
mina vänner, fotograferar,
shoppar eller reser.
Det var lite om mig!
Hoppas du hittar något
som faller dig i smaken
här i min vita blogg! ♥

Kontakt:
[email protected]




RSS 2.0


Totalt antal besökare:
Besökare denna vecka:
Besökare idag: